Економiка сьогоднi
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

Алькема В.Г., Кучмєєв О.О. Напрямки удосконалення інформаційного забезпечення логістичної діяльності підприємств оптової торгівлі

2 користувачів

Перейти донизу

Алькема В.Г., Кучмєєв О.О. Напрямки удосконалення інформаційного забезпечення логістичної діяльності підприємств оптової торгівлі Empty Алькема В.Г., Кучмєєв О.О. Напрямки удосконалення інформаційного забезпечення логістичної діяльності підприємств оптової торгівлі

Повідомлення автор Olkhovii Ср Лист 15, 2017 12:19 pm

В.Г. Алькема д.е.н., професор, завідувач кафедри управлінських технологій
Університет економіки і права  «КРОК»

О.О. Кучмєєв к.п.н., доцент кафедри фінансів та банківської справи
Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»


Напрямки удосконалення інформаційного забезпечення логістичної діяльності підприємств оптової торгівлі

Специфіка «середньостатистичного» підприємства оптової торгівлі виражається номенклатурою товарів з різними споживчими властивостями, кількістю контрагентів, різноманітністю розрахунково-платіжних умов і великими обсягами супровідних документів. Реєстрація, узагальнення й аналіз інформації, пов’язаної з товарорухом, перетворюються у вкрай трудомісткі процедури. Деякі підприємства мають віддалені склади і філії. У цьому разі виникає проблема жорсткого контролю роботи підлеглих структур з боку «центру». Тому багато торговельних підприємств або вже впровадили, або думають про придбання і впровадження інформаційних систем управління.

На даний час на підприємствах оптової торгівлі в основному застосовуються інформаційні технології наведені в таблиці 1.
Таблиця 1

Характеристика інформаційних технологій, які застосовуються на підприємствах оптової торгівлі


Види інформаційних технологійХарактеристика
1 2
Управління даними (УД) Процес накопичення та систематизації в необхідному обсязі бази даних (спеціально організоване збереження інформаційних ресурсів у вигляді інтегрованої сукупності, призначеної для багатоцільового використання і модифікації різними користувачами) з метою доступу до неї цільових користувачів у потрібний час
Електронний
обмін даними (ЕОД)
Система безпаперового обміну даними як у середині підприємства, так і в зовнішнішньому середовищі на базі стандартних мережних офісних програмних продуктів або за допомогою спеціалізованих систем управління потоками документів і ділових операцій типу StaffWare
Штрихове кодування (ШК) Вид автоматичної ідентифікації товарів, при якому використовується метод оптичного зчитування інформації, що позначена на товарі у вигляді комбінації паралельних темних штрихів і світлих смуг відповідно до певної системи. Головним завданням позначення товарів штрих-кодами є раціоналізація продажу і розподілу товарів, незалежно від країни їхнього походження, місця збуту і розташування складського господарства
Штучний інтелект/експертні системи (ШІ/ЕС) Використовуються у процесі телемаркетингу — при прийнятті замовлення й обслуговуванні покупців. Основна їхня перевага полягає в адаптуванні спілкування з замовником по телефону до реальної ситуації при персональному продажі. При цьому менеджер за допомогою комп'ютера одержує підказки про цінові знижки, можливості доставки, пропозиції заміни при відсутності необхідного товару на підприємстві, перелік товарів, що регулярно купуються, тощо  
Дистанційний доступ і комунікації (ДДіК) На основі супутникового зв'язку і сучасних комунікацій, забезпечується аудіозвязок у режимі реального часу, що дозволяє підприємствам віддалені ринки зробити частиною своєї мережі збуту  
Створення і впровадження комплексних інформаційних систем на торгівельних підприємствах останнім часом стало однією з найпопулярніших дискусійних проблем. У науковій літературі піднімалися практично всі питання, пов'язані з комплексною автоматизацією діяльності підприємств. Розглядалися різні концепції побудови таких систем, способи їх реалізації й виконання проектів з інформатизації підприємств. Однак, незважаючи на значну кількість публікацій з питань інформаційних систем і технологій у логістиці, знайти однозначне визначення логістичної інформаційної системи, її особливостей і відмінностей від інших видів інформаційних систем досить важко [1-3].

На наш погляд, логістична інформаційна система (ЛІС) це інтерактивна структура, яка включає персонал, обладнання і процедури, об'єднані інформаційним потоком, використовуваним логістичним менеджментом для планування, регулювання, контролю й аналізу функціонування підприємства.

Оскільки, на даний час, немає єдиної точки зору на визначення місця ЛІС в загальній інформаційній системі суб’єктів підприємницької діяльності, нами пропонується виділити три діаметрально протилежних підходи до визначення контуру логістичної інформаційної системи. За першим підходом, ЛІС пропонується розглядати як частина корпоративної інформаційної системи (КІС),  за другим – як більш високий ступінь інтеграції програмних рішень, який містить у собі КІС, а за третім – ЛІС розглядається як самостійна структура, відокремлена від інших інформаційних систем.

Оскільки інформаційні системи не можуть функціонувати самі по собі, бо прив'язані до якого-небудь конкретного об'єкта, то, на наш погляд логістична інформаційна система, є самостійною структурою, пов'язаною із забезпеченням інтегрованого управління логістичними потоками. В ідеальному варіанті ЛІС відіграє роль центральної нервової системи підприємства, зв'язуючи воєдино плани закупівель товарів, товарообороту та їхнього фінансового забезпечення.
Об'єктом ЛІС виступає процес створення інтерактивної структури інформаційного забезпечення формування та трансформації логістичних потоків підприємств, а предметом – механізм обґрунтування інтеграції всіх логістичних процесів у системі управління діяльністю підприємств.

Організація зв'язків між елементами ЛІС істотно відрізняється від традиційних інформаційних систем. Це обумовлено специфікою логістичної діяльності, яка полягає в тісній взаємодії процесів, що утворюють логістичні потоки. Тому особливістю ЛІС є не характер інформації чи набір технічних засобів, а методи та принципи її побудови.

Успіх функціонування підприємства оптової торгівлі багато в чому залежить від відповідності ЛІС закону необхідної різноманітності, тобто об'єктивному закону економічної кібернетики, відповідно до якого керуючі та керовані системи повинні бути адекватні за своєю складністю і структурною розмаїтістю об'єкта управління.
По суті інформаційна підтримка логістичного управління зводиться до трьох основних проблем. Необхідно, по-перше, формалізувати проблеми інформаційного забезпечення, що виникають у процесі поліпшення управління на всіх рівнях, по-друге, розробити раціональнішу технологію управління інформаційними потоками на окремих стадіях логістичного управління і протягом усього логістичного процесу відповідно до просторово-тимчасової послідовності логістичної діяльності підприємств і, по-третє, використовувати досконаліші організаційні структури, форми і методи, технічні засоби та кадри, адекватні новій технології управління для більш повного і точного вирішення логістичних інформаційних завдань.

Перше завдання пропонується вирішувати на основі розробленої стратегії. Друге завдання зорієнтоване на те, щоб домогтися гнучкішої реакції ЛІС на зміни вимог керівників і учасників логістичного процесу або на прогноз таких змін з урахуванням зниження витрат усіх видів. Це передбачає різке скорочення витрат часу і людських ресурсів, підвищення мобільності персоналу, прискорене просування нових технологій, за рахунок спрощення оргструктур та інформаційних потоків, раціоналізації правил та інструкцій.

З урахуванням вищезазначеного, для досягнення цілей інформаційного забезпечення логістичного управління пропонується:

1. Визначати оптимальну послідовність виконуваних інформаційних функцій, що забезпечить скорочення тривалості логістичних інформаційних процесів. Це завдання слід вирішувати шляхом об'єднання декількох функцій у рамках однієї консолідованої функції, виконуваної одним працівником (підрозділом, самостійною організаційною одиницею), що дозволить скоротити переходи та очікування інформації, а також контрольні операції. З позиції взаємодії з партнерами в мажах логістичного інформаційного процесу визначаються можливості виконання інформаційних функцій власними силами або шляхом придбання відповідних послуг на стороні.

2. Оптимізувати використання інформаційних ресурсів, що скоротить логістичні витрати на збереження і передачу інформації. Вирішення такого завдання потребує виявлення можливостей диверсифікації логістичних інформаційних процесів, аби ті самі ресурси використовувати в декількох процесах. При цьому оцінюється достатність ресурсів, ступінь їх завантаження та  інтенсивність використання.

3. Побудувати логістичні інформаційні процеси швидкого реагування, що дозволить задовольняти потребу в інформації в умовах динамічності протікання управлінського процесу. Це завдання пов'язане з побудовою моделі альтернативних процесів, які визначають правила вибору послідовності функцій залежно від типу замовника інформації та специфікацій замовлення. Складніші ситуації потребують застосування експертної системи, яка відповідно до конкретної ситуації вибирає послідовність дій з бази знань або в більш простому виконанні – з бібліотеки типових моделей процесів.

4. Оптимізувати інформаційний супровід фінансових потоків, забезпечити рівномірність надходження та використання фінансових ресурсів, що створить стабільність протікання логістичного процесу. Це завдання є інтегруючим. Ефективне його рішення потребує побудови динамічної моделі грошових потоків.
Вирішення перерахованих завдань забезпечить керівництво об'єктивною інформацією про роботу всіх підрозділів, яка повинна залишатися «прозорою» зверху донизу в будь-якому структурному підрозділі підприємства. ЛІС повинна надати такі можливості, як щоденний огляд результатів логістичної діяльності, її аналіз і коригування у разі відхилення від поставленого завдання або непередбачуваних обставин.

Таким чином, реалізація логістичних інформаційних технологій – це довгострокова інвестиція для торговельного підприємства, яка дозволяє  оптимізувати його управлінську і фінансово-господарську діяльність. Інформаційне забезпечення логістичного управління торговельного підприємства  передбачає об'єднання інформаційних ресурсів структурних підрозділів підприємства і створення інтегрованої інформаційної системи, що функціонує в реальному вимірі часу, базується на об'єктивних даних про логістичні потоки всіх сфер господарської діяльності підприємства і забезпечує скорочення сукупних витрат за рахунок гнучкого реагування на зміни внутрішньої і зовнішньої ситуації.
Список використаних джерел

1. Бакаєв О. О. Імітаційні методи та моделі дослідження матеріальних потоків логістичних систем / О. О. Бакаєв, В. І. Гриценко, І. С. Сакунова. – Київ: ЛОГОС, 2015. – 212 с.
2. Бродецкий Г. Моделирование логистических систем. Оптимальные решения в условиях риска /               Г. Бродецкий. – М.: Вершина, 2013. – 376 с.
3. Луценко И. Б. Концептуальный подход к формированию информационной логистической системы предприятия / И. Б. Луценко // Предпринимательство, хозяйствование и право. – К., 2013. – № 6.            – С. 163- 166

Olkhovii

Кількість повідомлень : 7
Дата реєстрації : 15.11.2017

Повернутися до початку Перейти донизу

Алькема В.Г., Кучмєєв О.О. Напрямки удосконалення інформаційного забезпечення логістичної діяльності підприємств оптової торгівлі Empty Re: Алькема В.Г., Кучмєєв О.О. Напрямки удосконалення інформаційного забезпечення логістичної діяльності підприємств оптової торгівлі

Повідомлення автор TerelaEvg Пт Лист 17, 2017 11:29 am

Актуальна стаття на сьогоднішній день!

TerelaEvg

Кількість повідомлень : 27
Дата реєстрації : 15.11.2017

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» Герасименко Т.О. ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ ДЛЯ АВТОМАТИЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ
» Тронь С.П. Структура діагностики ефективності інформаційного забезпечення процесно-орієнтованого управління торговельними підприємствами
» Горбунова Д. ПРИБУТОК, ЯК ФІНАНСОВИЙ РЕЗУЛЬТАТ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
» Хобта В.В., ОБҐРУНТУВАННЯ НАПРЯМІВ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
» Мотрохіна"ЕФЕКТИВНІСТЬ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА"

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі