Аровеле Віктор Олусола. ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ НА ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
Економiка сьогоднi :: VІІ Всеукраїнська науково-практична Інтернет - конференції «Економіка сьогодні: проблеми моделювання та управління» :: 5. Формування механізмів та систем стратегічного розвитку підприємств
Сторінка 1 з 1
Аровеле Віктор Олусола. ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ НА ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
Віктор Олусола Аровеле, аспірант
ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»
Високий рівень конкуренції в галузі торгівлі зумовлює необхідність пошуку нових форм та форматів ведення торгівельної діяльності. А тому актуальності набуває створення на підприємстві системи електронної комерції, що не тільки охоплює всі типи електронних транзакцій між організаціями та зацікавленими особами [1], але й включає системи контролю та дозволяє автоматизувати логістику та маркетингову діяльність підприємства.
Основою системи електронної комерції науковці називають глобальну мережу Інтернет та ті технології, які вона надає для підтримки бізнес-процесів підприємства.
дослідник В. Звасс дає такі характеристики електронній комерції [5, с. 5]:
- обмін бізнес-інформацією;
- налагодження бізнес-відносин;
- здійснення бізнес-транзакцій через телекомунікаційні мережі;
- торгові відносини.
Популярність формування системи електронної комерції на торговельному підприємстві визначається її перевагами, до яких відносять:
- зниження інформаційних витрат;
- зменшують значення географічної близькості торговельного підприємства та споживача, торговельного підприємства та постачальника [2];
- технічне вдосконалення інтернет крамниць знижує витрати на транзакції;
- зменшення витрат на комунікацію розширює можливості та географію аутсорсингу [3];
- поширення інтернет-технологій та електронної комерції сприяють підвищенню рівня відкритості торгівлі в країнах [4];
- створення нових робочих місць;
- підвищення конкурентоспроможності малих і середніх підприємств.
Однак, не зважаючи на позитивні ефекти від впровадження системи електронної комерції на торговельних підприємствах, існує і ряд бар’єрів, серед яких науковці виділяють:
- брак інформації щодо правових норм та процедур функціонування і регулювання системи електронної комерції на підприємстві;
- наявність адміністративних бар’єрів в розмитненні товарів, придбаних через Інтернет;
- кожна країна має відмінності у процедурах повернення покупок, що особливо впливає на ринок електронної комерції, яка охоплює різні країни;
- відмінності у податковому регулюванні;
- недостатнє забезпечення прав інтелектуальної власності;
- транскордонна електронна торгівля обмежена вимогами щодо реєстрації доменних імен вищого рівня, цензури в Інтернеті та вимог щодо використання спеціальних методів шифрування, які встановлюються на державному рівні кожної з країн;
- високий рівень шахрайства в Інтернеті.
Щодо становлення електронної комерції на торговельних підприємствах України, то важливими чинниками, що впливають на зниження ефективності інтернет-торгівлі є відносно низький рівень правового забезпечення електронної торгівлі, переважання в Інтернеті частки підприємств з великих міст (40 % припадає на м. Київ); несприятливий інвестиційний клімат.
1. Chaffey D. E-business and E-commerce Management / D. Chaffey // Strategy, Implementation and Practice. – Prentice Hall, 2009. – 800 p.
2. ECLAC. Electronic Commerce, International Trade and Employment: Review of The Issues. UN, Economic comission for Latin America and the Caribbean ECLAS, Washington Office, April 2002, pp 1-30.
3. Kuwayama, M. E-Commerce and Export Promotion Polices for Small and Medium-Sized Enterprises: East Asian and Latin American Experiences, Serie Comercio Internacional, LC/L.1619-P, October, Santiago de Chile, ECLAC, 2001.
4. Onyeiwu, S. Inter-Country Variations in Digital Technology in Africa. WIDER Paper # 2002/72, World Institute for Development Economic Research, Helsinki, Finland, 2002.
5. Zwass V. Electronic Commerce: Structures and Issues / V. Zwass // International Journal of Electronic Commerce. – V.1, №1, Fall, 1996. – P. 3–23.
ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»
ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ НА ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
Високий рівень конкуренції в галузі торгівлі зумовлює необхідність пошуку нових форм та форматів ведення торгівельної діяльності. А тому актуальності набуває створення на підприємстві системи електронної комерції, що не тільки охоплює всі типи електронних транзакцій між організаціями та зацікавленими особами [1], але й включає системи контролю та дозволяє автоматизувати логістику та маркетингову діяльність підприємства.
Основою системи електронної комерції науковці називають глобальну мережу Інтернет та ті технології, які вона надає для підтримки бізнес-процесів підприємства.
дослідник В. Звасс дає такі характеристики електронній комерції [5, с. 5]:
- обмін бізнес-інформацією;
- налагодження бізнес-відносин;
- здійснення бізнес-транзакцій через телекомунікаційні мережі;
- торгові відносини.
Популярність формування системи електронної комерції на торговельному підприємстві визначається її перевагами, до яких відносять:
- зниження інформаційних витрат;
- зменшують значення географічної близькості торговельного підприємства та споживача, торговельного підприємства та постачальника [2];
- технічне вдосконалення інтернет крамниць знижує витрати на транзакції;
- зменшення витрат на комунікацію розширює можливості та географію аутсорсингу [3];
- поширення інтернет-технологій та електронної комерції сприяють підвищенню рівня відкритості торгівлі в країнах [4];
- створення нових робочих місць;
- підвищення конкурентоспроможності малих і середніх підприємств.
Однак, не зважаючи на позитивні ефекти від впровадження системи електронної комерції на торговельних підприємствах, існує і ряд бар’єрів, серед яких науковці виділяють:
- брак інформації щодо правових норм та процедур функціонування і регулювання системи електронної комерції на підприємстві;
- наявність адміністративних бар’єрів в розмитненні товарів, придбаних через Інтернет;
- кожна країна має відмінності у процедурах повернення покупок, що особливо впливає на ринок електронної комерції, яка охоплює різні країни;
- відмінності у податковому регулюванні;
- недостатнє забезпечення прав інтелектуальної власності;
- транскордонна електронна торгівля обмежена вимогами щодо реєстрації доменних імен вищого рівня, цензури в Інтернеті та вимог щодо використання спеціальних методів шифрування, які встановлюються на державному рівні кожної з країн;
- високий рівень шахрайства в Інтернеті.
Щодо становлення електронної комерції на торговельних підприємствах України, то важливими чинниками, що впливають на зниження ефективності інтернет-торгівлі є відносно низький рівень правового забезпечення електронної торгівлі, переважання в Інтернеті частки підприємств з великих міст (40 % припадає на м. Київ); несприятливий інвестиційний клімат.
Список використаних джерел
1. Chaffey D. E-business and E-commerce Management / D. Chaffey // Strategy, Implementation and Practice. – Prentice Hall, 2009. – 800 p.
2. ECLAC. Electronic Commerce, International Trade and Employment: Review of The Issues. UN, Economic comission for Latin America and the Caribbean ECLAS, Washington Office, April 2002, pp 1-30.
3. Kuwayama, M. E-Commerce and Export Promotion Polices for Small and Medium-Sized Enterprises: East Asian and Latin American Experiences, Serie Comercio Internacional, LC/L.1619-P, October, Santiago de Chile, ECLAC, 2001.
4. Onyeiwu, S. Inter-Country Variations in Digital Technology in Africa. WIDER Paper # 2002/72, World Institute for Development Economic Research, Helsinki, Finland, 2002.
5. Zwass V. Electronic Commerce: Structures and Issues / V. Zwass // International Journal of Electronic Commerce. – V.1, №1, Fall, 1996. – P. 3–23.
Olkhovii- Кількість повідомлень : 7
Дата реєстрації : 15.11.2017
Схожі теми
» Коробка С.О. "ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ І ТЕХНОЛОГІЇ НА ПІДПРИЄМСТВАХ"
» Корнієнко О.М., Жилко С.О. ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В ПІДПРИЄМНИЦЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
» Олексенко Л.В, Войцеховський Д.Ю., ФОРМУВАННЯ СЕРВІСНОЇ СТРАТЕГІЇ ДЛЯ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ
» Житник Т.П., МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ
» Рогоза С.М., ФОРМУВАННЯ МЕХАНІЗМІВ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА ТА ЇХ ОСОБЛИВОСТІ В УМОВАХ НЕСТІЙКОЇ ЕКОНОМІКИ
» Корнієнко О.М., Жилко С.О. ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В ПІДПРИЄМНИЦЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
» Олексенко Л.В, Войцеховський Д.Ю., ФОРМУВАННЯ СЕРВІСНОЇ СТРАТЕГІЇ ДЛЯ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ
» Житник Т.П., МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ
» Рогоза С.М., ФОРМУВАННЯ МЕХАНІЗМІВ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА ТА ЇХ ОСОБЛИВОСТІ В УМОВАХ НЕСТІЙКОЇ ЕКОНОМІКИ
Економiка сьогоднi :: VІІ Всеукраїнська науково-практична Інтернет - конференції «Економіка сьогодні: проблеми моделювання та управління» :: 5. Формування механізмів та систем стратегічного розвитку підприємств
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
|
|