Стефанюк О.Д. "ВИКОРИСТАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ПІДХОДІВ ДО СИСТЕМИ ЗБУТУ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ПРОДУКЦІЇ"
Економiка сьогоднi :: VІІ Всеукраїнська науково-практична Інтернет - конференції «Економіка сьогодні: проблеми моделювання та управління» :: 1. Управління економічними системами і процесами.
Сторінка 1 з 1
Стефанюк О.Д. "ВИКОРИСТАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ПІДХОДІВ ДО СИСТЕМИ ЗБУТУ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ПРОДУКЦІЇ"
О.Д. Стефанюк, к.е.н., доцент
ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»
ВИКОРИСТАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ПІДХОДІВ ДО СИСТЕМИ ЗБУТУ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ПРОДУКЦІЇ
Успішна діяльність агропромислового комплексу багато у чому залежить від формування та функціонування внутрішнього аграрного ринку та його інфраструктури, створення ефективної маркетингової мережі руху сільськогосподарської продукції від виробника до споживача, яка повинна забезпечувати паритетність економічних інтересів виробників, переробників і кінцевих споживачів. Однак нинішня інфраструктура аграрного ринку не орієнтована на швидке просування сільськогосподарської продукції до споживачів. При цьому збитки несуть і товаровиробники, які змушені використовувати неорганізовані канали збуту з непрозорими умовами купівлі-продажу і диктатом посередника і споживачі, які змушені купувати продукцію часто сумнівної якості за завищеними цінами.
Проблеми просування сільськогосподарської продукції, а також практичні застосування просування продукції розглядали такі автори як: Г. Армстронг, Балабанова Л. В., Іванова Н.В., Козенко З.М., Копитец Н.Г., Макаренко П.М., Мінаков А.В., Кардаш В. Я., Ф. Котлер.
Найбільш простою формою просування сільськогосподарської продукції, яка використовується і зараз, є зв’язок «виробник - оптовий посередник - місцевий посередник - роздрібна торгівля». Проте, дана схема має недоліки як для виробника так і для споживача, такі як:
- місце виробництва в основному не збігаються з місцем споживання сільськогосподарської продукції, що ускладнює зв’язок між виробником і посередником (споживачем);
- доцільно здійснювати поставки від виробника до споживача великими партіями, з метою застосування ефекту масштабу, однак більшість посередників не мають фінансової і збутової можливості до замовлення такої кількості продукції;
- сезонний характер виробництва сільськогосподарської продукції вимагає наявність складських приміщень для складування товарних запасів, що визначає необхідність використання додаткових посередників у русі товару.
Крім того, при такій схемі організації товарообігу значна частина фінансових і трудових ресурсів використовується на збут продукції, що обумовлює зниження ефективності виробництва.
Тому, для більш ефективної, прибуткової діяльності підприємства є удосконалення маркетингової політики, у тому числі збутової діяльності. «Удосконалення системи збуту на підприємстві делеговано займається відділ маркетингу, який на сьогоднішній день у більшості випадків відсутній на сільськогосподарських підприємствах або є тільки у великих товаровиробників» [4, c.124].
Введення ефективної системи збуту сільськогосподарської продукції допоможе об’єднати зусилля виробників сільськогосподарської продукції, переробної промисловості та торгівлі, не тільки на стадії реалізації продукції, а й на стадії визначення масштабу виробництва, рентабельного використання виробничих потужностей, визначення взаємовигідних умов просування продукції. Схема руху сільськогосподарських продуктів по ланках системи маркетингу, рисунок 1, дозволяє, визначить існуючі канали збуту.
Рис.1. - Схема руху сільськогосподарських продуктів по ланках системи маркетингу
Схема відображає різні варіанти руху сільськогосподарського продукту від виробника до споживача, за допомогою проходження через всі елементи системи.
При цьому, враховуючи спрямованість підприємства вдосконалення у збуті продукції повинні в першу чергу стосуватися стимулюванні збуту. Так доцільно, для сільськогосподарського підприємства використовувати розширений метод «штовхання», який передбачає просування продукту тільки до наступної ланки (посередника) у каналі збуту з подальшим спільним стимулюванні попиту, за допомогою реклами, пропаганди та стимулюванні споживання. При цьому інформуючи споживача про вигоди, отриманих при купівлі продукції, про престижність підприємства, його популярності та ін.
Таким чином, процес прийняття рішення у системі збуту сільськогосподарської продукції досить важкий щодо реструктуризації процесу організації виробництва і збуту. «Підвищення ефективності збутової діяльності здійснюється не тільки за рахунок оптимізації каналів збуту, а й за рахунок ефективної внутрішньої організації та стимулюванні збуту» [3, c.17].
Список використаних джерел
1. Про державну підтримку сільського господарства України: Закон України від 24.06.2004 р. // Відомості Верховної Ради України (ВВР). – 2004. – N 49. – 527 с.
2. Земельний кодекс України: Закон України від 25.10.2001. № 2768-III // www.zakon.rada.gov.ua.
3. Развитие интегрированных маркетинговых коммуникаций в АПК / Н.В. Иванова // Вестник Национального аграрного университета. – 2011. – №10 (84). – 196 с.
4. Козенко З.Н. Оценка тенденций развития сбыта продукции в АПК / З.Н. Козенко, Н.В. Иванова // Вестник Национального аграрного университета. –2013. – №1. – с. 250.
ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»
ВИКОРИСТАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ПІДХОДІВ ДО СИСТЕМИ ЗБУТУ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ПРОДУКЦІЇ
Успішна діяльність агропромислового комплексу багато у чому залежить від формування та функціонування внутрішнього аграрного ринку та його інфраструктури, створення ефективної маркетингової мережі руху сільськогосподарської продукції від виробника до споживача, яка повинна забезпечувати паритетність економічних інтересів виробників, переробників і кінцевих споживачів. Однак нинішня інфраструктура аграрного ринку не орієнтована на швидке просування сільськогосподарської продукції до споживачів. При цьому збитки несуть і товаровиробники, які змушені використовувати неорганізовані канали збуту з непрозорими умовами купівлі-продажу і диктатом посередника і споживачі, які змушені купувати продукцію часто сумнівної якості за завищеними цінами.
Проблеми просування сільськогосподарської продукції, а також практичні застосування просування продукції розглядали такі автори як: Г. Армстронг, Балабанова Л. В., Іванова Н.В., Козенко З.М., Копитец Н.Г., Макаренко П.М., Мінаков А.В., Кардаш В. Я., Ф. Котлер.
Найбільш простою формою просування сільськогосподарської продукції, яка використовується і зараз, є зв’язок «виробник - оптовий посередник - місцевий посередник - роздрібна торгівля». Проте, дана схема має недоліки як для виробника так і для споживача, такі як:
- місце виробництва в основному не збігаються з місцем споживання сільськогосподарської продукції, що ускладнює зв’язок між виробником і посередником (споживачем);
- доцільно здійснювати поставки від виробника до споживача великими партіями, з метою застосування ефекту масштабу, однак більшість посередників не мають фінансової і збутової можливості до замовлення такої кількості продукції;
- сезонний характер виробництва сільськогосподарської продукції вимагає наявність складських приміщень для складування товарних запасів, що визначає необхідність використання додаткових посередників у русі товару.
Крім того, при такій схемі організації товарообігу значна частина фінансових і трудових ресурсів використовується на збут продукції, що обумовлює зниження ефективності виробництва.
Тому, для більш ефективної, прибуткової діяльності підприємства є удосконалення маркетингової політики, у тому числі збутової діяльності. «Удосконалення системи збуту на підприємстві делеговано займається відділ маркетингу, який на сьогоднішній день у більшості випадків відсутній на сільськогосподарських підприємствах або є тільки у великих товаровиробників» [4, c.124].
Введення ефективної системи збуту сільськогосподарської продукції допоможе об’єднати зусилля виробників сільськогосподарської продукції, переробної промисловості та торгівлі, не тільки на стадії реалізації продукції, а й на стадії визначення масштабу виробництва, рентабельного використання виробничих потужностей, визначення взаємовигідних умов просування продукції. Схема руху сільськогосподарських продуктів по ланках системи маркетингу, рисунок 1, дозволяє, визначить існуючі канали збуту.
Рис.1. - Схема руху сільськогосподарських продуктів по ланках системи маркетингу
Схема відображає різні варіанти руху сільськогосподарського продукту від виробника до споживача, за допомогою проходження через всі елементи системи.
При цьому, враховуючи спрямованість підприємства вдосконалення у збуті продукції повинні в першу чергу стосуватися стимулюванні збуту. Так доцільно, для сільськогосподарського підприємства використовувати розширений метод «штовхання», який передбачає просування продукту тільки до наступної ланки (посередника) у каналі збуту з подальшим спільним стимулюванні попиту, за допомогою реклами, пропаганди та стимулюванні споживання. При цьому інформуючи споживача про вигоди, отриманих при купівлі продукції, про престижність підприємства, його популярності та ін.
Таким чином, процес прийняття рішення у системі збуту сільськогосподарської продукції досить важкий щодо реструктуризації процесу організації виробництва і збуту. «Підвищення ефективності збутової діяльності здійснюється не тільки за рахунок оптимізації каналів збуту, а й за рахунок ефективної внутрішньої організації та стимулюванні збуту» [3, c.17].
Список використаних джерел
1. Про державну підтримку сільського господарства України: Закон України від 24.06.2004 р. // Відомості Верховної Ради України (ВВР). – 2004. – N 49. – 527 с.
2. Земельний кодекс України: Закон України від 25.10.2001. № 2768-III // www.zakon.rada.gov.ua.
3. Развитие интегрированных маркетинговых коммуникаций в АПК / Н.В. Иванова // Вестник Национального аграрного университета. – 2011. – №10 (84). – 196 с.
4. Козенко З.Н. Оценка тенденций развития сбыта продукции в АПК / З.Н. Козенко, Н.В. Иванова // Вестник Национального аграрного университета. –2013. – №1. – с. 250.
Artem_Ambartsumyan- Кількість повідомлень : 24
Дата реєстрації : 15.11.2017
Схожі теми
» Дейнега І.О, Лисичук І. "ОБГРУНТУВАННЯ ВИБОРУ КАНАЛІВ ЗБУТУ ПРОМИСЛОВОЇ ПРОДУКЦІЇ"
» Левошко Н. В., Рогоза М.Є. НАУКОВІ ПІДХОДИ ДО МОДЕРНІЗАЦІЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-ІННОВАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА
» Вернигора Д.А. ОСОБЛИВОСТІ ПІДХОДІВ ВИЗНАЧЕННЯ ТА МОДЕЛЮВАННЯ РІВНЯ ЖИТТЯ НАСЕЛЕННЯ ЯК СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОЇ КАТЕГОРІЇ
» Коробка С.О. "ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ І ТЕХНОЛОГІЇ НА ПІДПРИЄМСТВАХ"
» Аровеле Віктор Олусола. ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ НА ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
» Левошко Н. В., Рогоза М.Є. НАУКОВІ ПІДХОДИ ДО МОДЕРНІЗАЦІЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-ІННОВАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА
» Вернигора Д.А. ОСОБЛИВОСТІ ПІДХОДІВ ВИЗНАЧЕННЯ ТА МОДЕЛЮВАННЯ РІВНЯ ЖИТТЯ НАСЕЛЕННЯ ЯК СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОЇ КАТЕГОРІЇ
» Коробка С.О. "ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ І ТЕХНОЛОГІЇ НА ПІДПРИЄМСТВАХ"
» Аровеле Віктор Олусола. ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ НА ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
Економiка сьогоднi :: VІІ Всеукраїнська науково-практична Інтернет - конференції «Економіка сьогодні: проблеми моделювання та управління» :: 1. Управління економічними системами і процесами.
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
|
|