Економiка сьогоднi
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

Дейнега І.О, Лисичук І. "ОБГРУНТУВАННЯ ВИБОРУ КАНАЛІВ ЗБУТУ ПРОМИСЛОВОЇ ПРОДУКЦІЇ"

Перейти донизу

Дейнега  І.О, Лисичук І. "ОБГРУНТУВАННЯ ВИБОРУ КАНАЛІВ ЗБУТУ  ПРОМИСЛОВОЇ ПРОДУКЦІЇ" Empty Дейнега І.О, Лисичук І. "ОБГРУНТУВАННЯ ВИБОРУ КАНАЛІВ ЗБУТУ ПРОМИСЛОВОЇ ПРОДУКЦІЇ"

Повідомлення автор Artem_Ambartsumyan Ср Лист 15, 2017 12:06 pm

Дейнега І.О., к.е.н., доцент, Лисичук І., студентка  
Рівненський державний гуманітарний університет


ОБГРУНТУВАННЯ ВИБОРУ КАНАЛІВ ЗБУТУ
ПРОМИСЛОВОЇ ПРОДУКЦІЇ

Ринкові умови господарювання підприємств гарантують їм свободу вибору напрямку діяльності, постачальників, умов виробництва, каналів розподілу тощо. Одночасно такі умови господарювання накладають підвищену  відповідальність на підприємство за якість своєї роботи. Важливою складовою забезпечення ефективної діяльності будь-якого підприємства в ринкових умовах є вибір оптимальних каналів розподілу готової продукції та засобів стимулювання збуту.
У процесі створення системи каналів збуту промислової продукції її виробник приймає такі рішення:

  1.  про вибір каналу збуту, який найкраще відповідає конкретним умовам реалізації його товару;
  2. про те, чи буде він користуватись у кожному географічному регіоні ринку лише одним збутовим органом, декількома збутовими органами чи продавати товар усім діючим на даному ринку торговельним посередникам;
  3. про підбір конкретних збутових органів і залучення їх до співпраці в залежності від того, який це буде збут [1, c. 450].

Кожний канал характеризується притаманними йому рівнями збуту та витрат. При цьому кожне підприємство має розробити кілька ринкових варіантів, які являють собою канали з одним, двома, трьома і більше рівнями посередників [2].

Кінцева форма і структура каналу формується під впливом досягнення економічної ефективності кожного потоку в каналі і задоволення вимог споживачів до різноманітних елементів обслуговування. Серед інших факторів, що зумовлюють вибір маркетингових каналів, виділяють: репутацію торговельного підприємства як ділового партнера; фінансовий стан, ділову репутацію фірми; мінімізацію витрат на товарорух; стабільність постачання; доступність інформації; зниження ступеня ризику тощо [3].

На території України постійно розширюється мережа фірмових магазинів ТОВ «Т-Стиль» (ТМ «GOLDI Льонокомбінат») з повним асортиментом одягу з фабрик, що розташовані у Рівному, Хмельницькому та Шепетівці. Підприємство реалізує такі види збутових каналів: прямий продаж, торгівлю через незалежних посередників і торгівлю через залежних посередників. Прямий продаж здійснюється як через мережу власних фірмових магазинів, так і за допомогою Інтернет.

Мережа власних фірмових магазинів поширюється у загальнонаціональних межах на такі міста як Київ, Біла Церква, Кривий Ріг, Львів, Ковель, Володимир-Волинський, Кам’янець Подільський, Воростень. В межах Рівненської області постійні оптові покупці  знаходяться у таких містечках як Рокитне, Сарни, Березне, Нетішин.

За рахунок налагодженої торгівлі через Інтернет-магазин,  підприємство здійснює роздрібну торгівлю у всіх містах України. Динаміка обсягів реалізації  Інтернет-магазину з вересня 2016 по січень 2017р. представлено на рис. 1.
Дейнега  І.О, Лисичук І. "ОБГРУНТУВАННЯ ВИБОРУ КАНАЛІВ ЗБУТУ  ПРОМИСЛОВОЇ ПРОДУКЦІЇ" <a href=Дейнега  І.О, Лисичук І. "ОБГРУНТУВАННЯ ВИБОРУ КАНАЛІВ ЗБУТУ  ПРОМИСЛОВОЇ ПРОДУКЦІЇ" 6
Рис.1. Реалізація товарів Інтернет-магазином, 2017р.
Замовлення роздрібної торгівлі приймаються від однієї одиниці без мінімальної суми замовлення. Для оптових клієнтів діє система знижок (табл. 1).
Таблиця 1
Система знижок для оптових покупців

№ з/пСума замовлення, грн. Знижка,  %
150005
21000010
32000015
450000 i ,skmit20


На акційний товар ці знижки не діють. Інтернет магазин працює по 100% передоплаті на розрахунковий рахунок ПриватБанку. Після оплати товару замовлення відправляється перевізною компанією «Нова пошта» за вказаною адресою клієнта. Номер товарно-транспортної накладної повідомляється СМС-повідомленням на номер клієнта. Повернення та обмін товару можна здійснити упродовж 14 днів із моменту оплати товару.

Торговельні приміщення, в якому реалізується продукція підприємства, включають торговельні зали та приміщення для обслуговування покупців. Торговельна площа магазину ТОВ «Т-Стиль» у м. Рівне становить 2800 м2, у тому числі площа торговельного залу 2000 м2. Торговельний зал має форму квадрата, що дає змогу найбільш раціонально розташувати обладнання, а покупцям легше орієнтуватися, що, в свою чергу, забезпечує раціональну направленість їх потоку. До підсобних приміщень ТОВ «Т-Стиль» відносяться приміщення для зберігання запакованого одягу, інвентарю, спеціального одягу, майстерню по ремонту браку одягу, виготовлення рекламно-декоративних засобів, приміщення для прийому бракованого одягу.
Дейнега  І.О, Лисичук І. "ОБГРУНТУВАННЯ ВИБОРУ КАНАЛІВ ЗБУТУ  ПРОМИСЛОВОЇ ПРОДУКЦІЇ" <a href=
На рис. 2 відображено відвідуваність магазину ТОВ «Т-Стиль» у м. Рівне у найбільш відвідуваний день тижня – п’ятницю. Варто зазначити, що у всі інші дні тенденція стосовно інтенсивності руху потоку покупців протягом дня зберігається.

Дейнега  І.О, Лисичук І. "ОБГРУНТУВАННЯ ВИБОРУ КАНАЛІВ ЗБУТУ  ПРОМИСЛОВОЇ ПРОДУКЦІЇ" 7
Рис.2. Відвідування покупцями магазину ТОВ «Т-Стиль»

Таким чином, збут продукції промислового підприємства має свої певні специфічні особливості, які обумовлені можливістю вибору видів каналу розподілу та форм роботи із кінцевими споживачами та посередниками.


Список використаних джерел
1. Бойчук І. В Маркетинг промислового підприємства: навч. посіб. /І. В. Бойчук, А. Я. Дмитрів – К. : «Центр учбової літератури», 2014. – 620с.
2. Кальченко А. Г. Логістика [Електронний ресурс]/ А.Г.Кальченко.– Режим доступу:http://studentbooks.com.ua/content/view/126/76/1/7/
3. Біловодська О.А. Маркетингова політика розподілу [Електронний ресурс]/ О.А. Біловодська.– Режим доступу:  http://pidruchniki.com/1584072018799/marketing/marketingova_politika_rozpodilu

Artem_Ambartsumyan

Кількість повідомлень : 24
Дата реєстрації : 15.11.2017

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі