Економiка сьогоднi
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

Рогоза М.Є., Столярчук В.М., ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ОБ’ЄКТІВ СФЕРИ ОБСЛУГОВУВАННЯ

Перейти донизу

Рогоза М.Є., Столярчук В.М.,  ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ОБ’ЄКТІВ СФЕРИ ОБСЛУГОВУВАННЯ Empty Рогоза М.Є., Столярчук В.М., ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ОБ’ЄКТІВ СФЕРИ ОБСЛУГОВУВАННЯ

Повідомлення автор TerelaEvg Ср Лист 15, 2017 2:37 pm

Рогоза М.Є., д.е.н., професор
Столярчук В.М., к.т.н., доцент
ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»


ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ОБ’ЄКТІВ СФЕРИ ОБСЛУГОВУВАННЯ

За показниками соціально-економічного розвитку Україна значно поступається світовим лідерам і цей відрив продовжує зростати. На сьогодні менш потужним країнам відводиться роль сировинного придатку та джерела дешевої робочої сили. На їх території зосереджуються низькотехнологічні, екологічнобрудні галузі промисловості, які притаманні старим технологічним укладам. Сучасний стан соціально-економічних і політичних проблем в Україні змушує активізувати пошук шляхів забезпечення розвитку та підвищення конкурентоспроможності як вітчизняної економіки в цілому, так і її складових.

Вагома часка в економіці належить сфері обслуговування. Послугам належить близько 70% світового виробництва (за вартістю) [1, с.43]. Із кінця ХХ століття цей сектор економіки динамічно зростає [1-4]. Учені та практики відмічають низку тенденцій, які підтверджують розвиток сфери обслуговування: збільшення обсягів виробництва, експорту та імпорту послуг, зростання доходів від сервісної діяльності та зайнятості в цій сфері тощо [1-5]. Швидкі темпи розвитку сфери обслуговування в світі обумовлені високим ступенем розвитку промисловості та, як наслідок, забезпеченням високого рівня життя населення.

Вітчизняна сфера обслуговування характеризується значним відривом у розвитку [1-5]. Це зумовлено низкою проблем, зокрема, моральною та фізичною застарілістю матеріальної бази, недосконалістю державного регулювання та неефективністю механізмів управління підприємствами, обмеженість фінансових, інформаційних і кадрових ресурсів [3-5]. Функціонування вітчизняних об’єктів сфери обслуговування відбувається за умови глибокої соціально-економічної кризи. Ситуацію ускладнюють сучасне високодинамічне середовище із постійно активними ринковими перетвореннями, процеси глобалізації та активна інтеграція України до світової спільноти.

Як відомо [3], функціонування сфери обслуговування у кожній країні має свої специфічні особливості та рівні економічного розвитку. Відповідно до цього, й вживаються певні заходи щодо підтримки та розвитку найбільш перспективних її сегментів. Тому розробка концептуальних засад і механізмів управління процесами розвитку вітчизняних об’єктів сфери обслуговування в умовах трансформації економіки та глобалізації світових економічних процесів набувають дедалі більшої актуальності.

Незважаючи на критичне переосмислення уявлень щодо суспільно-економічного розвитку, одностайно визнано, що він базується на нововведеннях. Саме завдяки інноваціям забезпечується розвиток найбільш швидкими темпами як національних економік, так і окремих суб’єктів господарювання. Літературні джерела засвідчують наявність значного досвіду щодо можливості орієнтації економіки на інноваційний шлях розвитку. Проте його застосування до вітчизняної економіки потребує адаптації та врахування специфічних особливостей сучасних об’єктів сфери обслуговування. Крім того, за цих умов необхідно відмовитися від доганяння лідерів і перейти до випереджаючої стратегії інноваційного прориву. Слід також врахувати, що реалізація цього завдання буде відбуватися за умов стрімкої динаміки соціально-економічних змін і процесів глобалізації. Зазначені аспекти вказують на необхідність використання принципово нових підходів до управління розвитком об’єктів.

Проведений аналіз і узагальнення інформації дали підстави зробити висновок про те, що дієвим засобом вирішення зазначених проблем є використання сучасних методів прогнозування. Детальна розробка та реалізація теоретико-методологічних і науково-практичних підходів на основі прогнозування забезпечить виявлення і обґрунтування найбільш перспективних напрямків формування ефективного управління розвитком об’єктів сфери обслуговування.

Зазначені аспекти обумовлюють важливу науково-прикладну проблему, вирішення якої має вагоме значення для економіки України. Низка теоретико-методологічних і прикладних питань стосовно модернізації та управління процесами розвитку вітчизняних об’єктів сфери обслуговування потребує подальшого вивчення та ґрунтовної розробки.

Список використаних джерел

1. Кучин С.П., Сарматицька Н.В. Особливості та перспективи розвитку сфери послуг в Україні / С. П. Кучин, Н. В. Сарматицька // Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. – Бердянськ : Вид-во БУМБ, 2011. – № 3(15) :  Економіка та управління національним господарством. – С. 43-46.
2. Пугачевська К.Й. Сфера послуг в Україні: особливості розвитку та стратегічні перспективи / К.Й. Пугачевська // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету: зб. наукових праць. – Одеса: МГУ, 2016. – Випуск 18 : Економіка і менеджмент. – С. 52-55.
3. Дергаль А.В., Венгерська Н.С. Сфера послуг в умовах трансформації економіки України / А. В. Дергаль, Н. С. Венгерська / Вісник Запорізького національного університету. – Запоріжжя: Вид-во ЗНУ, 2009. – №1(4). – С. 118-122.
4. Петухова О.М. Розвиток інноваційної діяльності підприємств харчової промисловості (проблеми і перспективи) : дис. … д-ра. екон. наук : 08.00.04 / Ольга Михайлівна Петухова; Нац. ун-т харч. технологій. – Київ, 2012.– 412 с.
5. Нечаєва Н.В. Забезпечення ефективного управління персоналом підприємств курортно-рекреаційної сфери : дис. … канд. екон. наук : 08.00.04 / Наталя Валеріївна Нечаєва ;  [наук. керівник В.Ф, Семенов] ; Одеський нац. екон. ун-т. – Одеса, 2012.– 148 с.

TerelaEvg

Кількість повідомлень : 27
Дата реєстрації : 15.11.2017

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» Рогоза В.М., МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ НА ТЕХНОЛОГІЯХ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІЧНИХ ОБ’ЄКТІВ
» Іванов С.В. , Рогоза М.Є. , Перебийніс В.І. , Вергал К.Ю. ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ТА МОДЕЛІ УПРАВЛІННЯ КООПЕРУВАННЯМ ТА ІНТЕГРАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ ПІДПРИЄМСТВ СІЛЬСЬКОЇ ОБСЛУГОВУЮЧОЇ КООПЕРАЦІЇ
» Рогоза С.М., ФОРМУВАННЯ МЕХАНІЗМІВ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА ТА ЇХ ОСОБЛИВОСТІ В УМОВАХ НЕСТІЙКОЇ ЕКОНОМІКИ
» Житник Т.П., МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ
» Олексенко Л.В, Войцеховський Д.Ю., ФОРМУВАННЯ СЕРВІСНОЇ СТРАТЕГІЇ ДЛЯ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі