Економiка сьогоднi
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

Драпата М.Б. "КОРПОРАТИВНА КУЛЬТУРА ЯК СПОСІБ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ"

Перейти донизу

Драпата М.Б. "КОРПОРАТИВНА КУЛЬТУРА ЯК СПОСІБ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ" Empty Драпата М.Б. "КОРПОРАТИВНА КУЛЬТУРА ЯК СПОСІБ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ"

Повідомлення автор Artem_Ambartsumyan Ср Лист 15, 2017 12:07 pm

М.Б.Драпата, студентка 4-го курсу
Рівненський державний гуманітарний університет

КОРПОРАТИВНА КУЛЬТУРА ЯК СПОСІБ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ

В процесі розвитку організації, що веде до змін та удосконалення діяльності підприємства, корпоративна культура виступає з’єднувальною ланкою. Завдяки комплексності вона, з одного боку, задає етику і естетику організації, обмеження і можливості, об’єднуючи її персонал; з іншого боку – можливість реалізації системоутворюючих функцій організації, її технологічні переваги і правила, і, нарешті, сприйняття і ставлення до вимог зовнішнього і внутрішнього середовища.
Для забезпечення успішного і ефективного впровадження змів в компанії і, в свою чергу, максимізувати цінність людських ресурсів, потрібне свідоме та цілеспрямоване управління корпоративною культурою. Здатність управляти корпоративною культурою повинна стати обов’язковим аспектом діяльності керівників, адже її правильне формування є істотним чинником успіху організації. Важливим є визначення правильної, найбільш підходящої для компанії корпоративної культури і її зміна відповідно до поставлених пріоритетів.
Основними завданнями при управлінні корпоративною культурою є виділення її основних характеристик, ефективне регулювання ними, забезпечення єдності між базовими і вторинними характеристиками, запобігання конфліктів. Однак, управління корпоративною культурою неможливо без розуміння сутності цього поняття.
В цілому корпоративну культуру можна визначити як сукупність зв’язків, що підтримують організаційні відносини людей. Заснована корпоративна культура на формальних і неформальних правилах і нормах діяльності, що включають такі елементи, як стиль керівництва, звичаї, традиції, віру, символіку, особливості поведінки персоналу, показники задоволеності працівників умовами праці, перспективи розвитку тощо [3].
Корпоративна культура – це сукупність моделей поведінки, які набуті, засвоєні організацією в процесі адаптації до зовнішнього середовища та внутрішньої інтеграції, які показали свою ефективність і поділяються більшістю членів організації. Компонентами корпоративної культури є прийнята система лідерства, стилі й методи вирішення конфліктів, діюча система комунікації, місце співробітника в організації, загальноприйнята символіка та традиції [2, c.7].
Можемо сказати, що корпоративна культура – це свого роду візитна картка підприємства, оскільки вона є відображенням тих поглядів, яких дотримується керівництво компанії.  Це багаторівнева структура, компонентами якої є філософія компанії, загальнолюдські і ділові етичні стандарти, ієрархія виробничих відносин, поведінкові норми. Більшою мірою  вона є елементом внутрішньої саморегуляції і самоконтролю, відданості працівників своєму підприємству, що досягається керівниками.
Успішний розвиток будь-якого підприємства, його висока конкурентоспроможність, здатність ефективно функціонувати багато в чому залежить від відданості його персоналу своїй роботів, від того наскільки особисті цілі й потреби працівників збігаються зі стратегічними цілями, що стоять перед ним. Значення корпоративної культури у формуванні та розвитку такої прихильності важко переоцінити, завдяки їй персонал починає ототожнювати себе і своє благополуччя з компанією і її успішною роботою на ринку, що виражається в прагненні працювати навіть за меншу винагороду і з більшим навантаженням, при цьому максимально використовую свій потенціал. Прихильність персоналу компанії веде до об’єднання, згуртування для вирішення цілей, мотивує працівників докладати максимальні особисті зусилля і підвищує лояльність – емоційну прихильність до колективу і підприємства.
Корпоративна культура, сформована з урахуванням поглядів та цінностей персоналу компанії, дозволяє підтримувати в організації сприятливий психологічний клімат, творчу атмосферу, що є одними з найважливіших стимулюючих нематеріальних чинників. Ідентифікуючи себе і свої життєві цілі з процвітанням та розвитком компанії, працівники можуть піти на деякі жертви матеріального плану заради того, щоб відчувати себе і залишатися членами її колективу.
Можна зробити висновок, що для забезпечення стабільного розвитку підприємства, досягнення поставлених цілей та підвищення ефективності його діяльності, керівництву слід формувати та розвивати корпоративну культуру, яка, в свою чергу, буде відображати внутрішні та зовнішні інтереси компанії. Тільки в такому випадку корпоративна культура стає інструментом управління персоналом і зможе виконувати ті функції, які матимуть позитивний вплив на стан підприємства і взаємини його працівників. Вона повинна знаходитися в центрі постійної уваги керівників.


Список використаних джерел:
1. Воронкова А. Е. Корпорації: управління та культура : монографія / А. Е. Воронкова, М. М. Баб'як, Е. Н. Коренєв, І. В. Мажура. - Дрогобич : Вимір, 2006. - 376 с
2. Дяченко Т.О. Взаємозв’язок розвитку корпорацій із застосуванням корпоративної культури / Т.О. Дяченко // Формування ринкових відносин в Україні. – 2007. – № 10. – С. 7-10.
3. Тарасова О.В. Корпоративна культура як інструмент ефективного менеджменту підприємства / В.В.Тарасова // Економіка харчової промисловості. – 2013. - №3(19). – с. 28-32
4. Чернишова Т. О.. Деякі аспекти корпоративної культури організації / Т. О. Чернишова, Т. А. Немченко // Наукові праці КНТУ, Економічні науки . – Кіровоград: КНТУ, 2010. – вип. 17. - с. 25-31.

Artem_Ambartsumyan

Кількість повідомлень : 24
Дата реєстрації : 15.11.2017

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» Сергійчук В.О., ПРИНЦИП ОПТИМАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ ТУРИСТИЧНИМИ ПОТОКАМИ
» Чайка І.П. "УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНИМ ПРОСТОРОМ ПІДПРИЄМСТВА"
» Тронь С.П. Структура діагностики ефективності інформаційного забезпечення процесно-орієнтованого управління торговельними підприємствами
» Левчишин В. О.,Нікшич С.М. "СУЧАСНІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТАМИ У КОЛЕКТИВІ"
» Таран О.М., ВИБІР СТРАТЕГІЧНИХ ПОЗИЦІЙ ПІДПРИЄМСТВА ЯК УМОВА ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі