Горбунова Д. ПРИБУТОК, ЯК ФІНАНСОВИЙ РЕЗУЛЬТАТ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Економiка сьогоднi :: VІІ Всеукраїнська науково-практична Інтернет - конференції «Економіка сьогодні: проблеми моделювання та управління» :: 5. Формування механізмів та систем стратегічного розвитку підприємств
Сторінка 1 з 1
Горбунова Д. ПРИБУТОК, ЯК ФІНАНСОВИЙ РЕЗУЛЬТАТ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Горбунова Д., магістр спеціальності «Економіка підприємства»
ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»
ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»
ПРИБУТОК, ЯК ФІНАНСОВИЙ РЕЗУЛЬТАТ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Підприємство функціонує завдяки безперервному кругообігу коштів, які розподіляються, використовуються, витрачаються як ресурси і одержуються, як доходи. Тому, фінансова діяльність підприємства не може існувати без таких грошових відносин, як: структура капіталу, фінансування підприємства, розрахунки з персоналом підприємства, постачальниками матеріально-технічних ресурсів, державними органами та споживачами.
Прибуток як поняття в економіці з’явилося разом з товарно-грошовими відносинами та розвитком інституту приватної власності. Значення прибутку співпадає з валовим доходом, який в свою чергу поділяється на такі три категорії як: доходи від капіталу, землі та праці. Тоді дохід розцінювали, як винагороду за надану послугу у господарстві.
Зі зміною часу змінювалось і поняття прибутку, А.Сміт виокремлював три поняття, перше: прибуток, як закономірний результат продуктивності капіталу. Друге: прибуток, як винагорода капіталісту за його ризикову діяльність. Трете: прибуток, як відрахування з частини неоплаченої праці робітника.
К.Маркс вважав, що прибуток – це є прояв реалізованої додаткової вартості [4].
Що стосується сучасності, то Гриньова В. М. і Коюда В. О. стверджують, що прибуток – це перевищення доходів над витратами, і прибутком може вважатися тільки та частина доданої вартості, що створена в результаті реалізації продукції (товарів), виконання робіт, надання послуг [2].
Поддєрьогін А. М. вважає, що прибуток – це частина отриманого на вкладений капітал чистого доходу підприємства, що характеризує його винагороду за ризик підприємницької діяльності. Існування прибутку пов’язане з необхідністю первинного розподілу додаткового продукту [3].
Як було зазначено, що прибуток з’явився з появою товарно-грошових відносин, тоді його відносять до фінансового результату від операційної діяльності підприємства, та джерела задоволення потреб суб’єктів господарювання що диктує сучасна ринкова економіка.
Тобто вся сутність прибутку зводиться, як до джерела задоволення потреб, оскільки саме ці потреби і є інтересами, які досягаються за допомогою цілей, завдань та коштів, які дають змогу задовольнити потреби конкретного споживача [1].
Таким чином прибуток, можна розглядати як:
- мета існування підприємства, основний спонукальний мотив до здійснення господарської діяльності підприємства.
- економічний розвиток держави. Тобто можливість виконання державної фіскальної функції, що в свою чергу здійснюється через податкову систему.
- ефективності виробничої діяльності, через рентабельність підприємства як на галузевому, регіональному і загальнодержавному рівнях.
- внутрішнє джерело формування фінансових ресурсів підприємства, що забезпечують його розвиток. Чим вищий дохід від операційної діяльності підприємства, тим більший рівень його ліквідності, самореалізація додаткових цілей на підприємстві, підвищення конкурентоспроможності підприємства і тем менша потреба у залученні додаткових коштів.
- соціальна направленість підприємства. Кошти, що оподатковуються, стають джерелом фінансування різних місцевих, регіональних, міжгалузевих та загальнодержавних соціальних програм. Крім цього, можливий розвиток соціального партнерства та соціальної відповідальності підприємства перед суспільством, своїми споживачами, постачальниками та державою.
Таким чином, прибуток, можна вважати джерелом задоволення потреб тих чи інших суб’єктів господарювання. Якщо систематизувати всі трактування прибутку, як економічної категорії, прибуток – це дохід підприємства від операційної діяльності виражений у грошовій вартості, грошова компенсація за ризик, різниця між доходами і витратами підприємства, додаткові затрати на оплату та мотивацію праці, оплату за сировину та матеріали, виробництво, реалізацію, стандартизацію, сертифікацію, контроль за якістю і асортиментом номенклатури та ефективність використання виробничих ресурсів.
1. Блудова Г.В. Визначення різних підходів щодо трактування економічної категорії «прибуток підприємства». / Г. В. Блудова // ХНЕУ. – 2012.
2. Гриньова В. М. Фінанси підприємств : [навч. посібн.] / В. М. Гриньова, В. О. Коюда. – [3-тє вид., стер]. – К. : Знання-Прес, 2006. – 423 с.
3. Поддєрьогін А. М. Фінанси підприємств : [підручник] / А. М. Поддєрьогін, М. Д. Білик, Л. Д. Буряк та ін. ; кер. кол. авт. і наук. ред. проф. А. М. Поддєрьогін. – [6-те вид., перероб. та допов.]. – К. : КНЕУ, 2006. – 552 с.
4. Маркс К. Экономическая теория / К. Маркс, Ф. Энгельс. – [2-е изд.]. – М. : ИНФРА, 1998. – Т. 46. – 682 с.
Прибуток як поняття в економіці з’явилося разом з товарно-грошовими відносинами та розвитком інституту приватної власності. Значення прибутку співпадає з валовим доходом, який в свою чергу поділяється на такі три категорії як: доходи від капіталу, землі та праці. Тоді дохід розцінювали, як винагороду за надану послугу у господарстві.
Зі зміною часу змінювалось і поняття прибутку, А.Сміт виокремлював три поняття, перше: прибуток, як закономірний результат продуктивності капіталу. Друге: прибуток, як винагорода капіталісту за його ризикову діяльність. Трете: прибуток, як відрахування з частини неоплаченої праці робітника.
К.Маркс вважав, що прибуток – це є прояв реалізованої додаткової вартості [4].
Що стосується сучасності, то Гриньова В. М. і Коюда В. О. стверджують, що прибуток – це перевищення доходів над витратами, і прибутком може вважатися тільки та частина доданої вартості, що створена в результаті реалізації продукції (товарів), виконання робіт, надання послуг [2].
Поддєрьогін А. М. вважає, що прибуток – це частина отриманого на вкладений капітал чистого доходу підприємства, що характеризує його винагороду за ризик підприємницької діяльності. Існування прибутку пов’язане з необхідністю первинного розподілу додаткового продукту [3].
Як було зазначено, що прибуток з’явився з появою товарно-грошових відносин, тоді його відносять до фінансового результату від операційної діяльності підприємства, та джерела задоволення потреб суб’єктів господарювання що диктує сучасна ринкова економіка.
Тобто вся сутність прибутку зводиться, як до джерела задоволення потреб, оскільки саме ці потреби і є інтересами, які досягаються за допомогою цілей, завдань та коштів, які дають змогу задовольнити потреби конкретного споживача [1].
Таким чином прибуток, можна розглядати як:
- мета існування підприємства, основний спонукальний мотив до здійснення господарської діяльності підприємства.
- економічний розвиток держави. Тобто можливість виконання державної фіскальної функції, що в свою чергу здійснюється через податкову систему.
- ефективності виробничої діяльності, через рентабельність підприємства як на галузевому, регіональному і загальнодержавному рівнях.
- внутрішнє джерело формування фінансових ресурсів підприємства, що забезпечують його розвиток. Чим вищий дохід від операційної діяльності підприємства, тим більший рівень його ліквідності, самореалізація додаткових цілей на підприємстві, підвищення конкурентоспроможності підприємства і тем менша потреба у залученні додаткових коштів.
- соціальна направленість підприємства. Кошти, що оподатковуються, стають джерелом фінансування різних місцевих, регіональних, міжгалузевих та загальнодержавних соціальних програм. Крім цього, можливий розвиток соціального партнерства та соціальної відповідальності підприємства перед суспільством, своїми споживачами, постачальниками та державою.
Таким чином, прибуток, можна вважати джерелом задоволення потреб тих чи інших суб’єктів господарювання. Якщо систематизувати всі трактування прибутку, як економічної категорії, прибуток – це дохід підприємства від операційної діяльності виражений у грошовій вартості, грошова компенсація за ризик, різниця між доходами і витратами підприємства, додаткові затрати на оплату та мотивацію праці, оплату за сировину та матеріали, виробництво, реалізацію, стандартизацію, сертифікацію, контроль за якістю і асортиментом номенклатури та ефективність використання виробничих ресурсів.
Список використаних джерел.
1. Блудова Г.В. Визначення різних підходів щодо трактування економічної категорії «прибуток підприємства». / Г. В. Блудова // ХНЕУ. – 2012.
2. Гриньова В. М. Фінанси підприємств : [навч. посібн.] / В. М. Гриньова, В. О. Коюда. – [3-тє вид., стер]. – К. : Знання-Прес, 2006. – 423 с.
3. Поддєрьогін А. М. Фінанси підприємств : [підручник] / А. М. Поддєрьогін, М. Д. Білик, Л. Д. Буряк та ін. ; кер. кол. авт. і наук. ред. проф. А. М. Поддєрьогін. – [6-те вид., перероб. та допов.]. – К. : КНЕУ, 2006. – 552 с.
4. Маркс К. Экономическая теория / К. Маркс, Ф. Энгельс. – [2-е изд.]. – М. : ИНФРА, 1998. – Т. 46. – 682 с.
TerelaEvg- Кількість повідомлень : 27
Дата реєстрації : 15.11.2017
Re: Горбунова Д. ПРИБУТОК, ЯК ФІНАНСОВИЙ РЕЗУЛЬТАТ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Що, на Вашу думку, є найважливішим для систематичного зростання прибутку підприємства?
TerelaEvg- Кількість повідомлень : 27
Дата реєстрації : 15.11.2017
Схожі теми
» Алькема В.Г., Кучмєєв О.О. Напрямки удосконалення інформаційного забезпечення логістичної діяльності підприємств оптової торгівлі
» Борисова І. С., Гришина В. І., Савельєва А. О. ПОКАЗНИКИ ЛІКВІДНОСТІ ТА ФІНАНСОВОЇ СТІЙКОСТІ В СИСТЕМІ АНАЛІЗУ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТА ГОСПОДАРЮВАННЯ
» Хобта В.В., ОБҐРУНТУВАННЯ НАПРЯМІВ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
» Корнієнко О.М., Жилко С.О. ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В ПІДПРИЄМНИЦЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
» Герасименко Т.О. ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ ДЛЯ АВТОМАТИЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ
» Борисова І. С., Гришина В. І., Савельєва А. О. ПОКАЗНИКИ ЛІКВІДНОСТІ ТА ФІНАНСОВОЇ СТІЙКОСТІ В СИСТЕМІ АНАЛІЗУ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТА ГОСПОДАРЮВАННЯ
» Хобта В.В., ОБҐРУНТУВАННЯ НАПРЯМІВ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
» Корнієнко О.М., Жилко С.О. ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В ПІДПРИЄМНИЦЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
» Герасименко Т.О. ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ ДЛЯ АВТОМАТИЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ
Економiка сьогоднi :: VІІ Всеукраїнська науково-практична Інтернет - конференції «Економіка сьогодні: проблеми моделювання та управління» :: 5. Формування механізмів та систем стратегічного розвитку підприємств
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
|
|